Lawak Lagi :D


Lawak 1 
Seorang anak melihat dan memeriksa tapak kaki ayahnya yang sedang membaca surat khabar.

Ayah: Eh apa kamu buat ni?
Anak: Cikgu cakap, syurga di bawah telapak kaki ibu.
Ayah: Habis tu?
Anak: Neraka mesti di bawah telapak kaki ayah kan?
Ayah: Sebelum kaki neraka ni hinggap kat muka kau, baik kau blah!


Lawak 2 
Seorang hakim menanya banduan yang ingin dihukum gantung sampai mati...

Hakim:Kamu ade kata2 terakhir sebelum digantung??

Banduan:Ade..

Hakim:ape yang kamu ingin katakan??

Banduan:Saya ingin girlfriend saya digantung sekali....sebab kami dah berjanji
sehidup semati....

Hakim:???!@

Lawak 3
Murid : Selamat pagi, cikgu.

Cikgu : (Menengking) Mengapa selamat pagi sahaja? Petang dan malam awak doakan saya tak selamat?

Murid : Selamat pagi, petang dan malam cikgu!

Cikgu : Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh orang! Kata selamat sejahtera! Senang dan penuh bermakna. Lagipun ucapan ini meliputi semua masa dan keadaan.

Murid : Selamat sejahtera cikgu!

Cikgu : Sama-sama, duduk! Dengar sini baik-baik. Hari ini cikgu nak uji kamu semua tentang perkataan berlawan. Bila cikgu sebutkan perkataannya, kamu semua mesti menjawab dengan cepat, lawan bagi perkataan-perkataan itu, faham?

Murid : Faham, cikgu!

Cikgu : Saya tak mahu ada apa-apa gangguan.

Murid : (senyap) .......

Lawak 4
Pembunuhan J.W.W BIRCH

CIKGU : Baiklah, kita mulakan soal jawab. Fezzul bangun!!!

(Fezzul yang baru bangun dari tidur tiba-tiba berdiri)

CIKGU : Jawab dengan pantas, siapakah yang telah membunuh J.W.W Birch?

FEZZUL: Sumpah, saya tak bunuh. Betul cikgu, saya tak kenal pun orang putih
tue...(sambil menangis melolong)

CIKGU : Mampos kalau aku ada 20 orang pelajar macam ni... (dalam hati)...
 
                                                                                             Lawak 5


Seorang Guru Tadika bertanya kepada anak muridnya...
Guru : "Siapa didalam kelas ini yang mengenal nombor?"
Razif : "Saya Cikgu"
Guru : "Apa betul awak kenal nombor-nombor?"
Razif : "Ya Cikgu.. Saya telah belajar dengan ayah"
Guru : "Baiklah.. mari kita lihat...selepas 3.. berapa?"
Razif : "4"
Guru : "Bagus... Selepas 6?"
Razif : "7"
Guru : "Ya.. Bagus.. selepas 9?"
Razif : "10"
Guru : "Ya.. Bagus sekali... nampaknya ayahmu benar-benar mengambil berat tentang pelajaran kamu.. Okeylah.. Akhir sekali.. selepas sepuluh..berapa?"
Razif : "Jack, Queen, & King"

p/s : hihi :D rehatkan minda jap :)

No comments:

Post a Comment

✿ Satu Satu sayang sayang Allah
✿ Dua Dua sayang Family
✿ Tiga Tiga sayang Orang tengah comment ni
✿ 1 2 3 sayang semuanya :)