kenapa perlu pilih orang yang mencintaimu ?




Pada Hari Rabu yang lepas , Aku dengan kawan Aku Terbaik dari ladang Pooop jadilah Koko Kruch *haha merepek je *  nama dia Farah Elida . Geram tengok pipi dan mata besar dia tu dah lah Comel sebab tu ramai lelaki mintak kapel kat dia . haha dia kata dia sayang Bf dia je . Cehhh Ashooshuweett nye . Haha Aku jeles okay ? Aku ni cuma crush orang je , Hmm *sadis pulak*  anyway aku aku dah pusing 1 giant mintak kerja harap-harap2 dapat larr , hehe Amin!! okay dah2 lari tajuk ni Hmmm kenapa eh kita perlu pilih orang yang mencintai kita daripada kita mencintai orang ? Itulah yang aku alami sekarang aku keliruu -.- huhu tapi bagi aku biarlah serah pada takdir , aku muda lagi nak fikirkan semua ni . hehe *perasan muda*
Ish2 so dengan gembiranya search google untuk tahu lebih lanjut tentang hal ni ..

yang ni  saya jumpa dari blog ni dia kata :

Suatu hari seorang teman bertanya kepada saya:
“Lady, ada 2 pilihan untukmu.
1. Menikah dengan orang yang kau cintai
2. Mencintai orang yang kau nikahi
Mana yang kau pilih?”
Saat itu spontan saya memilih yang kedua: Mencintai orang yang saya nikahi (menikahi saya).
“Kenapa?”
Hhm… iya ya, kenapa?
Sebab jodoh adalah hal yang pasti, meski masih menjadi misteri bagi orang-orang yang belum menemukannya. Sedangkan mencintai adalah hal yang berbeza. Mencintai seseorang saat belum ada hak atasnya, bagaikan menggenggam bara. Jika Allah berkenan menjadikannya pendamping seumur hidup, maka bara itu akan menjelma menjadi energi untuk meciptakan kebersamaan yang indah. Tetapi, jika Allah tidak berkenan mempersatukan, bara itu akan membakar, dan akan menghanguskan diri sendiri.
Lebih dari itu, pilihan kedua rasanya lebih aman dari berbagai penyakit hati, yang akan mengotori niat suci menikah karana Allah.



Ini pulak deipetik dari blog yang lain .

Kita juga perlulah menerima orang seadanya . tidak kiralah kelebihan ataupun kekurangan yang dia miliki.

Begitulah juga setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang
Setelah dia mulai MENYAYANGI kamu
Hendaklah kamu MENJAGA hatinya
Janganlah sesekali kamu terus MENINGGALKANNYA begitu sahaja



Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu
Dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia masih mengingati kamu…
   Yang aku rasa sekarang ialah .


Anggaplah dia manusia biasa
Kerana apabila dia melakukan KESILAPAN, tidaklah sukar untuk kamu MEMAAFKANNYA dan MEMBOLEHKAN hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhir hayat.
Bagiku ini adalah ulasan yang betul , Aku harap aku macam ni , Aminn !



Aku berharap biar takdir yang menentukan segalanya . kita cuma perlu Berdoa dan Solat Istikharah sahaja biar diberi petunjuk olehNYA InsyaAllah kita akan mendapat yang terbaik kerana Allah lebih mengetahui segalanya . Eh nak tau nak pasal camne Kisah aku dah Farah cari kerja jom ke Blog Farah Elida btw Farah Still newbie dalam blog sebab tak jarang active sangat dan Online pun jarang . Huhu Sekian ..

Photobucket

No comments:

Post a Comment

✿ Satu Satu sayang sayang Allah
✿ Dua Dua sayang Family
✿ Tiga Tiga sayang Orang tengah comment ni
✿ 1 2 3 sayang semuanya :)